چرا ما هنوز هم احمدی نژادی هستیم؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چرا ما هنوز هم احمدی نژادی هستیم؟
نوشته شده در جمعه 14 مهر 1391
بازدید : 461
نویسنده : حسین

بسم الله

هر چند صباحی از خودم می پرسم چرا ما هنوز هم احمدی نژادی هستیم؟ چرا از اول حامی تفکر هاشمی یا بعد ها دنباله رو دیگران نشدیم؟ همیشه برای پاسخ به این سوال احتیاج به استدلال های سیاسی اجتماعی نیست. قلب امثال ما که با ما تعارف ندارد. هر چقدر هم عذر و بهانه بیاوریم احمدی نژادی ماندن چیزی ورای مسائل عقل، شرع، عرف، بیعت و عهد و پیمان است. یک چیزی مربوط به قلب آدم باید در کار باشد تا این جای کار ماندن. این حرفها را فکر کنم فقط احمدی نژادی های تا حالا، می فهمند و بقیه خوراکشان تمسخر و نیشخند است. از احمدی نژاد یاد گرفته ایم چگونه با نیشخند ها و تمسخر ها کنار بیاییم. او رکورد ایستادگی و صبر در برابر این چیزها را دارد. ما که فقط حرف زدیم، او عمل کرد و دیگران به نام خودشان زدند. عکس های خاطره انگیزی که در وبلاگ رودخانه نقره ای دیدم هم یک جورهایی پاسخ به این سوال احمدی نژادی ماندن است، چون احمدی نژاد و احمدی نژادی ها منحرفند لاجرم یاد نهج البلاغه و نامه حضرت امیر به مالک اشتر و توصیه ایشان در رابطه با محرومان و مستضعفان خالی از لطف نیست. ان شاء الله کسانی که در لباس مذهب و اسلام و انقلاب دلسوزی کرده و خادمان محرومان و مستضعفان را لجن مال و لگد مال و بی آبرو می کنند       ( البته قربه الی الله و از روی تکلیف نه احتمال و مسموعات) وقت داشته باشند توصیه های حضرت را تورقی کنند. کسی وجدان بیدار، گوش شنوا و چشم بینا داشته باشد می فهمد کدام فرد با کدام سیره به توصیه حضرت امیر علیه السلام نزدیک تر است.


... سپس خدا را! خدا را! در خصوص طبقات پايين و محروم جامعه، كه هيچ چاره‏اى ندارند، [و عبارتند] از زمين گيران، نيازمندان، گرفتاران، دردمندان. همانا در اين طبقه محروم گروهى خويشتن دارى كرده، و گروهى به گدايى دست نياز بر مى ‏دارند، پس براى خدا پاسدار حقّى باش كه خداوند براى اين طبقه معيّن فرموده است: بخشى از بيت المال، و بخشى از غلّه‏هاى زمين‏هاى غنيمتى اسلام را در هر شهرى به طبقات پايين اختصاص ده، زيرا براى دورترين مسلمانان همانند نزديك‏ترين آنان سهمى مساوى وجود دارد و تو مسئول رعايت آن مى‏باشى.
مبادا سر مستى حكومت تو را از رسيدگى به آنان باز دارد، كه هرگز انجام كارهاى فراوان و مهم عذرى براى ترك مسئوليّت‏هاى كوچك‏تر نخواهد بود.
همواره در فكر مشكلات آنان باش، و از آنان روى بر مگردان، به ويژه امور كسانى را از آنان بيشتر رسيدگى كن كه از كوچكى به چشم نمى‏آيند و ديگران آنان را كوچك مى‏شمارند و كمتر به تو دسترسى دارند.
براى اين گروه، از افراد مورد اطمينان خود كه خدا ترس و فروتنند فردى را انتخاب كن، تا پيرامونشان تحقيق و مسائل آنان را به تو گزارش كنند. سپس در رفع مشكلاتشان به گونه‏اى عمل كن كه در پيشگاه خدا عذرى داشته باشى، زيرا اين گروه در ميان رعيّت بيشتر از ديگران به عدالت نيازمندند، و حق آنان را به گونه‏اى بپرداز كه در نزد خدا معذور باشى، از يتيمان خردسال، و پيران سالخورده كه راه چاره‏اى ندارند. و دست نياز بر نمى‏دارند، پيوسته دلجويى كن كه مسئوليّتى سنگين بر دوش زمامداران است، اگر چه حق، تمامش سنگين است امّا خدا آن را بر مردمى آسان مى‏كند كه آخرت مى‏طلبند، نفس را به شكيبايى وا مى‏دارند، و به وعده‏هاى پروردگار اطمينان دارند. پس بخشى از وقت خود را به كسانى اختصاص ده كه به تو نياز دارند، تا شخصا به امور آنان رسيدگى كنى، و در مجلس عمومى با آنان بنشين و در برابر خدايى كه تو را آفريده فروتن باش، و سربازان و ياران و نگهبانان خود را از سر راهشان دور كن تا سخنگوى آنان بدون اضطراب در سخن گفتن با تو گفتگو كند،
من از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بارها شنيدم كه مى ‏فرمود:
 «ملّتى كه حق ناتوانان را از زورمندان، بى اضطراب و بهانه‏اى باز نستاند، رستگار نخواهد شد» پس درشتى و سخنان ناهموار آنان را بر خود هموار كن، و تنگ خويى و خود بزرگ بينى را از خود دور ساز تا خدا درهاى رحمت خود را به روى تو بگشايد، و تو را پاداش اطاعت ببخشايد، آنچه به مردم مى‏بخشى بر تو گوارا باشد، و اگر چيزى را از كسى باز مى‏دارى با مهربانى و پوزش خواهى همراه باشد.
 
نهج البلاغة-ترجمه دشتى         585    هفتم سيماى محرومان و مستضعفان .....  ص : 583




:: موضوعات مرتبط: احمدی دلاور , ,
:: برچسب‌ها: احمدی دلاور , احمدی نژاد ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: